養狗的十條建言這是有人看到日本寵物店門口掛著這十條建言。今翻譯轉載如下: 1.My life likely to last ten to fifteen years. Any separation from you will be painful for me. Remember that before you buy me. 1.在你把我買屋帶回家之前,請記得,我的壽命約有10~15年;你的離棄,會是我最大的痛苦. 2.Give me time to understand what you want of me. 2.請給我一點時間,讓我了解對我的要求是什麼. 3.Place your trust in me--it s crucial to my 買屋網Well-being. 3.信賴我--那對我非常重要. 4.Don t be angry for me for long and don t lock me up as punishment. You have your work,your entertainment and you r firends.I have only you. 4.請別對我生氣太久,也別把我關起買屋網來當作是懲罰. 你有你的工作,你的娛樂,你的朋友.但你是我的僅有. 5.Talk to me sometimes. Even if I don t understand your words. I understand your voice when it s speaking to me. 5.請偶而對我說說話,縱使我不懂你說的內西裝外套容, 但我聽的懂,那是你的聲音在陪伴我. 6.Be aware that however you treat me.I ll never forget it 6.你要知道無論你如何對待我, 我將永遠不會忘記. 7.Remerber before you hit me that I have teeth that could easily 永慶房屋crush the bones of your hand,but that I choose not to bite you. 7.當你打我時請記得, 我其實擁有可以咬碎你手骨的尖銳牙齒, 我只是選擇不咬. 8.Before you scold me for being uncooperative,please ask yourself if 票貼something might be bothering me.Perhaps I m not getting the right food,or I ve been run in the sun too long or my heart is getting old and weak. 8.當你因為責罵我的不合作、固執或懶惰之前,請你想想, 是否有什麼正困永慶房屋擾者我. 或許我沒獲得我應有的食物,我已經很久沒在溫暖的陽光下奔跑, 又或者我的心臟已經太弱及太老. 9.Take care of me when I get old.you too,will grow old. 9.在我年老時請好好照顧我. 因為你也是會變老的. 10.Go with me 婚禮佈置on difficult journeys.Never sayIcan t bear to watch it or let it happen in my absent.Everything is easily for me if you are there. Remember, I love you. 10.當我要捱過最辛苦的歷程時,請千萬不要說﹕「我不忍心看他酒肉朋友。」或者「讓我不在場時才發生。」.只要有你和我在一起, 所有的事都會變得簡單容易接受。請你永遠不要忘記, 我愛你。


.msgcontent .wsharing ul li { text-indent: 0; }



分享

Facebook
室內裝潢Plurk
YAHOO!

arrow
arrow
    全站熱搜

    ia30iawxrt 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()